پرینت ایمیل

کد مطلب : ۵۲۸  / گروه : ۰۷ خرداد ۱۳۹۲  /  بازدید : ۴۰۲۹
شرح وظایف
شرح وظایففرماندار

1 . حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت و فراهم نمودن موجبات اجرایی صحیح آن

2. ارتباط در بهبود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی محل

3. ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل

4. اخذ گزارش از مقامات انتظامی محلی درباره وقایع و اتفاقات روزانه صدور دستورهای قانونی به آنها

5. نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی و ...

6. بررسی و تهیه پیشنهادات لازم برای ایجاد موسسات عمومی و عام المنفعه

7. رسیدگی و اقدام نسبت به کلیه شکایات واصله و ارجاع آن به واحدهای مربوطه و تسلیم به مقام ما فوق و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه

8. انجام انتخابات طبق قانون و آئین نامه های مربوطه

9. نظارت در امور انجمنهای شهر و بررسی تصویب نامه های انجمنهای مذکور به منظور تأئید یا رد آنها

10. تشکیل شورای عمرانی شهرستان برای اجرای وظایف مقرره و همچنین شورای اداری شهرستان

11. اعمال و برقراری نظم و امنیت از طریق شورای تامینی شهرستان

معاون فرماندار

1. نظارت بر امور اشتغال و رسیدگی بوضع بیکاران منطقه و ارائه پیشنهادهای لازم در این زمینه

2. رسیدگی به وضع صدمه دیدگان از حوادث طبیعی و اقدام در تامین رفاه آنان از طریق بازسازی مناطق آسیب دیده

3. بررسی و تهیه گزارش عملکرد ماهیانه فرمانداری و سایر ادارات تابعه بمنظور طرح در نمازهای 4. جمعه شهرستان جهت آگاهی و روشن شدن اذهان عمومی

5. نظارت بر فعالیت مراکز تولیدی و ایجاد تسهیلات لازم برای پیشرفت کار آنان

بخشدار مرکزی

1. حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت

2. مراقبت در بهبود و پیشرفت ارضاع اجتماعی و اقتصادی محل

3. ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل

4. نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی ، انجمن ها ، عمرانی و ... در بخش و محل

مراقبت در حسن اجرای وظیفه عمومی در حوزه بخش

حراست

1. انجام امور دفتری از قبیل ثبت اندیکاتور ، اندیکس و صدور نامه های رمز فرماندای

2. دریافت اسناد ومدارک محرمانه واصله از وزارتخانه ها ، موسسات و استانداری و سایر مراجع و حراست از آنها بر اساس مقررارت مربوطه

3. آماده نمودن پرونده هائیکه که به مسئولین جهت اقدام ارجاع می گردد .

4. جمع آوری اطلاعات بمنظور تامین حراست بیشتر در زمینه اسناد ، پرسنل و تاسیسات واحد متبوع

مسئول دفتر

1. پاسخگوئی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات ، انجام درخواستهای متقاضیان که تقاضای آنان بدون ملاقات فرماندار امکان پذیرد .

2. تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با فرماندار و تعیین وقت ملاقات برای آنان

3. انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار

4. تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهائیکه در فرمانداری تشکیل می گردد

5. ابلاغ دستورات صادره از جانب فرماندار به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه

6. اختصاصی ومرتب نمودن نامه های فرماندار

مسئول دفتر اداری و مالی

1. تهیه و تنظیم اسناد و هزینه های انجام شده و مورد خرید وسائل اداری و غیره

2. انجام کلیه امور پرسنلی و اداری فرمانداری و بخشداریهای تابعه

3. انجام اقدامات اداری لازم در تامین رفاه کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در زمینه های مختلف

4. تهیه نیازمندیهای فرمانداری و بخشداری های تابعه از قبیل وسایل و ابزار و ملزومات اداری

5. مراقبت در انجام کلیه امور مالی فرمانداری و بخشداری تابعه

6. تنظیم اسناد هزینه های اداری بر اساس احکام و ضمائم لازم

7. تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری

8. تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری

9. جاری نگه داشتن اعتبارات فرمانداری و موازنه هزینه ها اداری و امضای آنها بعنوان امضاء مجاز

10. جمع آوری پیشنهادات هزینه ها و نیازمندیهای حوزه مربوط جهت تنظیم بودجه

11.نگهداری حسابهای بانکی و تنخواه گردان فرمانداری

امور شهری و روستایی و انتخابات

1. اقدام در مورد ابلاغ برنامه و طرحهای مصوب عمرانی به سازمانهای اجرایی حوزه شهرستان

2. بررسی تقاضاهای افراد شوراها و سایر مراجع ذیربط در مورد کمکهای عمرانی

3. اقدام لازم در اجرای طرحهای مصوب روستاها

4. فراهم نمودن وسائل و تجهیزات لازم انتخابات و توزیع آن بین حوزه های فرعی و شعبات

5. بررسی وضعیت شهرهای مختلف بمنظور تشخیص آمادگی آنها برای انجام انتخابات

6. دریافت شکایات واصله و تطبیق موارد اعلام شده با قوانین و مقررات مربوطه

7. انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مقام مافوق

8. تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمار تعداددهات ، جمعیت ، تراکم و شناخت حوزه بخشداری

9. بازدید و سرکشی به روستاها و کسب اطلاع از نیازمندیهای ساکنان و گزارش به مقام مافوق

10. بررسی صورتجلسات شوراهای اسلامی در حوزه بخشداری و پیگیری مصوبات آنها

11. اقدام لازم در تامین آب و برق و وسایل حمل ونقل و بهبود وضع خدمات روستایی

12. نظارت و همکاری برنحوه فعالیت کمیسیونهای خرید محصولات کشاورزی با همکاری مراجع ذیربط

13. فراهم نمودن و توزیع وسایل و تجهیزات لازم برای انتخابات .

دبیر خانه و ماشین نویسی

1. مقابله مطالب ماشین شده با پیش نویس و تصحیح آنها در صورت لزوم

2. مراقبت در حفظ و نگهداری ماشین تحریر و اعلام به موقع نواقص بمقام مافوق

3. انجام سایر امور مربوط طبق دستور مقام مسئول

4. نگهداری دفاتر اندیکاتور و اندیکس و ثبت نامه ها و اعم از وارده و صادره در دفاتر مذکور

5. انعکاس شماره دفتر بر روی نامه های وارده و صادره

6. بایگانی نامه هائیکه جریان اداری خود را طی نموده طبق دستور

دفتر سیاسی و انتظامی

1. تکمیل پرونده های مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان و ارائه به مقام مافوق جهت سیر مراحل قانونی

2. جمع آوری و تنظیم گزارشهای مربوط به نحوه زندگی پناهندگان در حوزه فرمانداری

3. انجام بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد شکایات و درخواستهای واصله در مورد مبادلات مرزی

4. انجام امور مقدماتی مربوط به کلیه وظایفی که بموجب قانون احزاب ، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و آئین نامه مربوط به عهده فرمانداریها واگذار گردیده است .

5. انجام امور دبیر خانه ای شورای تامین و شورای اداری بخش و پیگیری مصوبات حسب دستور

6. جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تاسیس پاسگاه نیروی انتظامی در حوزه شهرستان

7. رسیدگی به شکایات مردم و سازمانها از واحدهای انتظامی

روابط عمومی و رسیدگی به شکایات

1. جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای واحد های تابعه و سازمانهای دولتی و خصوصی بمنظور انتشار آنها در جراید

2. ارتباط دائم با مراکز و موسسات خبری بمنظور مبادله اطلاعات

3. تهیه پیش نویس آگهی ، متون ، اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فرمانداری بمنظور اعلام به موسسات خبری

4. برقراری و حفظ ارتباط با جامعه روحانیت شهرستان و مراجع مذهبی

5. رسیدگی به شکایاتی که از استانداری و سایر مراجع ارجاع می گردد و اقدام و پیگیری در صدور پاسخ به شاکیان

6. بازرسی و رسیدگی بمواردی که از طرف فرماندار ارجاع می گردد .

7. شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط حسب دستور فرماندار

جمعدار و امین مردم

1. مراقبت و اقدام لازم در حفظ و نگهداری اموال فرمانداری با همکاری مسئولین مربوطه

2. تحویل اموال خریداری شده از مسئول خدمات اداری و تحویل آنها به ادارات و اشخاص مسئول

3. صدور برگه خروج اموال از ساختمان فرمانداری بر حسب ضرورت

4. الصاق بر چسب شماره دار بر اموال فرمانداری در دفاتر اموال با ذکر شماره و تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال و ارسال صورتحساب به کل اموال دولتی طبق مقررات مربوطه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی


تمامی حقـوق این سـایت متعلق به فرمانداری شهرستان ساری می باشد . طراحی ، اجرا و پشتیبانی: مازندنت ساری