پرینت ایمیل

کد مطلب : ۵۲۸  / گروه : ۰۷ خرداد ۱۳۹۲  /  بازدید : ۳۶۱۰
شرح وظایف
شرح وظایففرماندار

1 . حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت و فراهم نمودن موجبات اجرایی صحیح آن

2. ارتباط در بهبود و پیشرفت اوضاع اجتماعی و اقتصادی محل

3. ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل

4. اخذ گزارش از مقامات انتظامی محلی درباره وقایع و اتفاقات روزانه صدور دستورهای قانونی به آنها

5. نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی و ...

6. بررسی و تهیه پیشنهادات لازم برای ایجاد موسسات عمومی و عام المنفعه

7. رسیدگی و اقدام نسبت به کلیه شکایات واصله و ارجاع آن به واحدهای مربوطه و تسلیم به مقام ما فوق و پیگیری موضوع تا حصول نتیجه

8. انجام انتخابات طبق قانون و آئین نامه های مربوطه

9. نظارت در امور انجمنهای شهر و بررسی تصویب نامه های انجمنهای مذکور به منظور تأئید یا رد آنها

10. تشکیل شورای عمرانی شهرستان برای اجرای وظایف مقرره و همچنین شورای اداری شهرستان

11. اعمال و برقراری نظم و امنیت از طریق شورای تامینی شهرستان

معاون فرماندار

1. نظارت بر امور اشتغال و رسیدگی بوضع بیکاران منطقه و ارائه پیشنهادهای لازم در این زمینه

2. رسیدگی به وضع صدمه دیدگان از حوادث طبیعی و اقدام در تامین رفاه آنان از طریق بازسازی مناطق آسیب دیده

3. بررسی و تهیه گزارش عملکرد ماهیانه فرمانداری و سایر ادارات تابعه بمنظور طرح در نمازهای 4. جمعه شهرستان جهت آگاهی و روشن شدن اذهان عمومی

5. نظارت بر فعالیت مراکز تولیدی و ایجاد تسهیلات لازم برای پیشرفت کار آنان

بخشدار مرکزی

1. حفظ سیاست عمومی دولت در حوزه ماموریت

2. مراقبت در بهبود و پیشرفت ارضاع اجتماعی و اقتصادی محل

3. ایجاد و حفظ هماهنگی بین ادارات و سازمانهای دولتی محل

4. نظارت و مراقبت در امور آموزشی ، تربیت بدنی ، بهداشت ، کشاورزی ، انجمن ها ، عمرانی و ... در بخش و محل

مراقبت در حسن اجرای وظیفه عمومی در حوزه بخش

حراست

1. انجام امور دفتری از قبیل ثبت اندیکاتور ، اندیکس و صدور نامه های رمز فرماندای

2. دریافت اسناد ومدارک محرمانه واصله از وزارتخانه ها ، موسسات و استانداری و سایر مراجع و حراست از آنها بر اساس مقررارت مربوطه

3. آماده نمودن پرونده هائیکه که به مسئولین جهت اقدام ارجاع می گردد .

4. جمع آوری اطلاعات بمنظور تامین حراست بیشتر در زمینه اسناد ، پرسنل و تاسیسات واحد متبوع

مسئول دفتر

1. پاسخگوئی به مراجعین و راهنمایی آنها و در صورت لزوم فراهم آوردن امکانات ، انجام درخواستهای متقاضیان که تقاضای آنان بدون ملاقات فرماندار امکان پذیرد .

2. تنظیم لیست متقاضیان ملاقات با فرماندار و تعیین وقت ملاقات برای آنان

3. انجام اقدامات لازم در زمینه برقراری ارتباط تلفنی با فرماندار

4. تنظیم اوقات جلسات و کمیسیونهائیکه در فرمانداری تشکیل می گردد

5. ابلاغ دستورات صادره از جانب فرماندار به اشخاص و موسسات ذیربط و واحدهای تابعه

6. اختصاصی ومرتب نمودن نامه های فرماندار

مسئول دفتر اداری و مالی

1. تهیه و تنظیم اسناد و هزینه های انجام شده و مورد خرید وسائل اداری و غیره

2. انجام کلیه امور پرسنلی و اداری فرمانداری و بخشداریهای تابعه

3. انجام اقدامات اداری لازم در تامین رفاه کارکنان فرمانداری و بخشداری های تابعه در زمینه های مختلف

4. تهیه نیازمندیهای فرمانداری و بخشداری های تابعه از قبیل وسایل و ابزار و ملزومات اداری

5. مراقبت در انجام کلیه امور مالی فرمانداری و بخشداری تابعه

6. تنظیم اسناد هزینه های اداری بر اساس احکام و ضمائم لازم

7. تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری

8. تهیه درخواستهای تامین اعتبار هزینه های اداری

9. جاری نگه داشتن اعتبارات فرمانداری و موازنه هزینه ها اداری و امضای آنها بعنوان امضاء مجاز

10. جمع آوری پیشنهادات هزینه ها و نیازمندیهای حوزه مربوط جهت تنظیم بودجه

11.نگهداری حسابهای بانکی و تنخواه گردان فرمانداری

امور شهری و روستایی و انتخابات

1. اقدام در مورد ابلاغ برنامه و طرحهای مصوب عمرانی به سازمانهای اجرایی حوزه شهرستان

2. بررسی تقاضاهای افراد شوراها و سایر مراجع ذیربط در مورد کمکهای عمرانی

3. اقدام لازم در اجرای طرحهای مصوب روستاها

4. فراهم نمودن وسائل و تجهیزات لازم انتخابات و توزیع آن بین حوزه های فرعی و شعبات

5. بررسی وضعیت شهرهای مختلف بمنظور تشخیص آمادگی آنها برای انجام انتخابات

6. دریافت شکایات واصله و تطبیق موارد اعلام شده با قوانین و مقررات مربوطه

7. انجام سایر موارد مربوطه طبق دستور مقام مافوق

8. تهیه و جمع آوری اطلاعات و آمار تعداددهات ، جمعیت ، تراکم و شناخت حوزه بخشداری

9. بازدید و سرکشی به روستاها و کسب اطلاع از نیازمندیهای ساکنان و گزارش به مقام مافوق

10. بررسی صورتجلسات شوراهای اسلامی در حوزه بخشداری و پیگیری مصوبات آنها

11. اقدام لازم در تامین آب و برق و وسایل حمل ونقل و بهبود وضع خدمات روستایی

12. نظارت و همکاری برنحوه فعالیت کمیسیونهای خرید محصولات کشاورزی با همکاری مراجع ذیربط

13. فراهم نمودن و توزیع وسایل و تجهیزات لازم برای انتخابات .

دبیر خانه و ماشین نویسی

1. مقابله مطالب ماشین شده با پیش نویس و تصحیح آنها در صورت لزوم

2. مراقبت در حفظ و نگهداری ماشین تحریر و اعلام به موقع نواقص بمقام مافوق

3. انجام سایر امور مربوط طبق دستور مقام مسئول

4. نگهداری دفاتر اندیکاتور و اندیکس و ثبت نامه ها و اعم از وارده و صادره در دفاتر مذکور

5. انعکاس شماره دفتر بر روی نامه های وارده و صادره

6. بایگانی نامه هائیکه جریان اداری خود را طی نموده طبق دستور

دفتر سیاسی و انتظامی

1. تکمیل پرونده های مربوط به ازدواج اتباع بیگانه با ایرانیان و ارائه به مقام مافوق جهت سیر مراحل قانونی

2. جمع آوری و تنظیم گزارشهای مربوط به نحوه زندگی پناهندگان در حوزه فرمانداری

3. انجام بررسی ها و تحقیقات لازم در مورد شکایات و درخواستهای واصله در مورد مبادلات مرزی

4. انجام امور مقدماتی مربوط به کلیه وظایفی که بموجب قانون احزاب ، جمعیتها و انجمنهای سیاسی و صنفی و آئین نامه مربوط به عهده فرمانداریها واگذار گردیده است .

5. انجام امور دبیر خانه ای شورای تامین و شورای اداری بخش و پیگیری مصوبات حسب دستور

6. جمع آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز در جهت تاسیس پاسگاه نیروی انتظامی در حوزه شهرستان

7. رسیدگی به شکایات مردم و سازمانها از واحدهای انتظامی

روابط عمومی و رسیدگی به شکایات

1. جمع آوری اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیتهای واحد های تابعه و سازمانهای دولتی و خصوصی بمنظور انتشار آنها در جراید

2. ارتباط دائم با مراکز و موسسات خبری بمنظور مبادله اطلاعات

3. تهیه پیش نویس آگهی ، متون ، اخبار و اطلاعات مربوط به حوزه فرمانداری بمنظور اعلام به موسسات خبری

4. برقراری و حفظ ارتباط با جامعه روحانیت شهرستان و مراجع مذهبی

5. رسیدگی به شکایاتی که از استانداری و سایر مراجع ارجاع می گردد و اقدام و پیگیری در صدور پاسخ به شاکیان

6. بازرسی و رسیدگی بمواردی که از طرف فرماندار ارجاع می گردد .

7. شرکت در جلسات و کمیسیون های مرتبط حسب دستور فرماندار

جمعدار و امین مردم

1. مراقبت و اقدام لازم در حفظ و نگهداری اموال فرمانداری با همکاری مسئولین مربوطه

2. تحویل اموال خریداری شده از مسئول خدمات اداری و تحویل آنها به ادارات و اشخاص مسئول

3. صدور برگه خروج اموال از ساختمان فرمانداری بر حسب ضرورت

4. الصاق بر چسب شماره دار بر اموال فرمانداری در دفاتر اموال با ذکر شماره و تنظیم صورت موجودی مانده اموال در آخر هر سال و ارسال صورتحساب به کل اموال دولتی طبق مقررات مربوطه

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

آخرین اخبار

مسیر وساعت راهپیمایی روز قدس شهرستان ساری اعلام شد
ملت ایران تا نابودی رژیم صهیونیستی دست از مبارزه برنمی دارد
کتاب جایگاه خود را به عنوان یک اصل آگاهی بخشی، حفظ کرده است
جامعه نیازمند دریافت مهارت های زندگی است
فرماندار شهرستان ساری شهادت امام علی (ع) را تسلیت گفت.
شب های قدر فرصت مغتنمی است که در اختیار داریم
.رشد 53 درصدی مدال آوری در شهرستان ساری
اطلاعيه برگزاري پنجمين دوره انتخابات تعيين نماينده سازمانهاي مردم نهاد در هيات نظارت شهرستان ساری
بیماری تب کریمه کنگو در ساری گزارش نشده است
پیام تسلیت فرماندار ساری به مناسبت ارتحال امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد
شرکت چوب و کاغذ بخشی از نیاز صنعتی مازندران را جبران می کند
فرماندار ساری حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت
حماسه سوم خرداد برای جوانان تبیین شود
آزاد سازي خرمشهر تجلي ايثار ، مقاومت و شجاعت فرزندان سرافراز اين ملت بود
پیام تبریک فرماندار شهرستان ساری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر

آمار سایت

امروز8652
مجموع3629560

تمامی حقـوق این سـایت متعلق به فرمانداری شهرستان ساری می باشد . طراحی ، اجرا و پشتیبانی: مازندنت ساری